söndag 10 oktober 2010

Han låter som Marge i the Simpsons

Giggs försöker att verka tuff,morrar lite när han busar med Frodo men det framkallar mest en fnissattack från oss som hör. Min man utbrister "han låter som Marge i the Simpsons", och den liknelsen var en fullträff. Vi kanske skulle kalla honom för Marge istället?

Igår gick vi iallafall till skolgården för att leka och träna lite. Hink och spade i högsta hugg till lilleman och kamptrasa och korv till fyrbeningarna.

Frodo: han vill gärna ha koll på allt och eftersom det var fler som var på lekplatsen alldeles intill grusplanen där vi höll till hade han lite svårt att koncentrera sig. Men jag la fokus på kamp,lek och ögonkontaktoch efter ett par övningar blev det bättre. Lite fotgående och ingångar körde vi med ett ganska hyfsat resulat. Fotgåendet var bra för där hade han fin kontakt under en ganska lång stund men han var lite flackande i sin position. Jag är iallafall nöjd med uthålligheten han visade under momentet. Ingångarna gick sådär. Han kommer snett sitter med huvudet mot mina knän och rumpan snett utåt...jaja det får vi ta och finslipa inomhus utan störning.

Giggs: var helt otrolig igår. Han fick vara lite lös på grusplanen och han skötte sig exemplariskt. Vi tränade lite inkallning men lekte mest. Ett helt gäng med barn kom på sina cyklar och stannade precis bredvid oss. Giggs var superfokuserad på mig ändå och kom på inkallning även fast han var på väg att undersöka sina beundrare som stod som små ljus med huvudena på sne i typiskt å-vilken-söt-valp manér. Om Frodo hade svårt att koncentrera sig så var Giggs hans motpol igår. Lite passivitetsträning blev det också eftersom jag tränade hundarna en åt gången och den som inte tränades fick vara uppbunden.

NEj nu har jag lite kissning, mellis och sovdags på schemat

1 kommentar:

  1. Angående Frodos ingångar tycker jag att du ska tänka på vartifrån belöningen kommer. Om du belönar utifrån, från hans vänstra sida så kommer rumpan automatiskt att hoppa in mot ditt ben.
    Hjälp honom också gärna i ingången genom att ta ett liiiitet litet steg framåt precis när han kommer upp vid sidan så ska du se att ni får till det :)
    Kul att läsa om Giggs och hans följsamhet! Det ger mig hopp om livet inför tanken att få hem min lilla ullboll :D

    SvaraRadera