tisdag 26 oktober 2010

Komma iform



Frodo ska snar iväg på utställing igen så vi finslipar formen med lite cykelträning. För det mesta cyklar jag med honom fastspänd i cykeln och då behöver jag bara sitta och bromsa. Det blir ju ingen vidare träning för mig så på några av rundorna vi har släpper jag honom lös så jag får lite motion med. Just på denna filmen blir det kanske inte så mycket motion eftersom jag valde att cykla åt det hållet där det nästan bara blir nedförsbackar...latheten segrade.

Förövrigt så tror jag ändå att mina lilla fårhagesträning har gett resultat. Idag stötte vi på rådjur på morgonpromenaden. Jag kallade in Frodo innan han såg dem för jag vill inte chansa på att han sticker. När han sedan såg dem tränade jag lite stanna och inkallning och det gick bra. Han var inte så intresserad även fast rådjuren inte var mer än 30-40 meter bort. Så även fast Frodo inte blir supertriggad av just får verkar övingarna vi gjorde där ha gett resultat...gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar