torsdag 7 oktober 2010

OM jag bara kunde få den där kortläsaren att fungera!!!

Frodo flygöra som valp! Hahaha jag måste säga att Giggs har finare öron som valp åtminstone!

Fick jag kortläsaren att fungera skull ni få se en hel del söta bilder och videosnuttar. Imorse filmade jag lite sitt-träning med Giggs. Han är jätteduktig på att sitta kvar så svårigheten med honom blir att få honom att förstå när kommandot tar slut.

Annars så kör jag för tillfället en skön kombination av att söka jobb, blogga och läsa en ny tidning som heter Modern Pykologi. Lite underhållande är det ju att läsa att kännetecken på en hundmänniska är:
  • utåtriktad
  • disciplinerad
  • lojal

Påståendet bygger på en undersökning av Psykologiprofessor Sam Gosling påUniversity of Texas i Houston, USA. Känner ni igen er ni som har hund? Känner ni igen oss hundägare ni som inte har hund själva?

1 kommentar:

  1. Jag förstår ju egenskaperna även om jag aldrig skulle beskriva mig själv med dom orden kan man ju säga :)

    Men det roligaste med att ha hund är ju alla roliga människor man får lära känna =utåtriktad.
    Disciplinerad och lojal måste man ju faktiskt vara för att klara av att ha en hund, man låser ju verkligen upp sig och måste alltid gå ut med hunden och planera så att den har det bra. Om man vill komma nånvart krävs det dessutom ännu mer disciplin...

    SvaraRadera