söndag 30 oktober 2011

Trollkarsklint belägrat av pinschrar!

Idag mötte vi upp några goa vänner nämligen våra kennelmammor och kennelpappa för att gemensamt ta oss runt en av våra favoritrundor, den runt Trollkarsklint. På vägen upp fick vi alla hjälp av våra kära fyrbeningar så  även om stigen bitvis är ganska brant känns det inte så jobbigt när man har en glad pinscher framför sig i linan.

Vid sjön blev det korvgrillning och rejs för hundarna. Frodo satte igång att gräva under en björk, som förmodligen kommer att falla snart=) Hundarna fick springa upp och ner i backarna, dricka vatten ur sjön, äta lite korv, busa och sen när vi människor var mätta och belåtna fortsatte vi färden ner mot bilarna igen.

Lilleman som ramlade i sjön sist vi var uppe skötte sig riktigt bra idag: Han var framme några gånger vid kanten men utan några missöden....fast jag hade ju packat ombyte ändå. Innan vi gick upp hade pratade vi vad som hände sist och så sa jag att man inte fick springa fram mot vattnet eller gå för nära kanten så jag hoppas att lärdomen sitter i nu lääääänge!

2 kommentarer:

  1. Av bilden att döma kan man dra slutsatsen att människor dras till barn, medan hundar dras till korv? ;) Mysigt att gå runt Trollkarlsklint! Om det inte vore för att jag inte orkar hade det varit super med någon liknande aktivitetet när jag kommer hem nästa gång. Men jag håller mig helst på plattare mark, hehe

    SvaraRadera
  2. hehehehe korrekt iakttaget=) fast hundarna hade jättekul med Aaron i skogen sen. De hade stenkoll och gjorde små lovar för att se vart han tog vägen....lite små mini uppsök med litet barn=)

    SvaraRadera