onsdag 26 oktober 2011

På en piedestal

Nummer ett!

Är lite ute på hal is när jag försöker stava till piedestal men poängen är den att igår blev jag totallt slagen i knävecken av min otroliga hund, idag med för den delen fast på ett annat sätt.

Sent igår kväll gick vi för att träna lite lydnad på en upplyst parkering en bit bort. Jag var lite trött och hade inte förväntat mig några superresultat om sanningen ska fram. Väl på plats har jag en supertaggad hund, koncentrerad, följsam och efter att ha tränat ett bra tag där Frodo var koncentrerad hela tiden. Jag tror att vi äntligen har hittat ett belöning/motiveringssystem som fungerar....hurra!

Idag fick det bli lite dragträning. Jag har ju varit rejält förkyld för ett tag sen så det är alltid lite segt att komma igång igen. Idag fick jag draghjälp av min make och Frodo. Maken sprang först, sen kom jag och Frodo. Jag tyckte jag pinnande på ganska bra men tydligen är min andra hälft i en helt makalöst bra form så även fast jag hade draghjälp av hunden drog han ifrån...hoppsan=) Kanske jag kan övertala honom att tävla Frodo i canicross. Fick möte i spåret flera gånger idag men Frodo springer bara rakt fram, vilken duktig vovve!


2 kommentarer:

  1. Åh så härligt att det går bra med träningen! Jag hoppas att vi kan hinna ses nånting nästa helg, vi kommer nämligen hem en sväng då för vi ska upp till uppsala på funktionsbeskrivning hos uppfödaren. Då kanske vi kan träna ihop lite? :)

    SvaraRadera
  2. Ja klart vi ska göra det om du kommer upp=)

    SvaraRadera