fredag 15 juli 2011

Stenbäcken


Playa del Lillsjön, sandstrand och fin botten.

Vi hade egentligen planerat agilityträning men när bilen redan var packad och vi precis var på väg att sätta oss i den blev träningen inställd. Då hade jag redan skapat förväntningar på nåt kul både hos Frodo och Lilleman så jag gjorde något jag har tänkt göra länge, åkte till Stenbäcken. Stenbäcken är en rastplats längs med Berslagsleden. Det finns massa trevliga vindskydd och grillplatser där plus en liten sjö vid namnet Lilljsön. Sist jag var där gick jag i sexan...synd att jag inte är där oftare!

Vi parkerade vid lägergården och gick de 800 metrarna ner till sjön. Det går visst att parkera precis nere vid sjön men jag visste inte det då. Lilleman knatade själv hela vägen ner, en ganska kuperad skogsstig med några små broar och spångar att balansera på. Väl nere vid sjön badade killarna medan jag tantbadade mina vader=) Frodo utevecklade också en ny typ av simmning, eller istället för att simma ut till pinnarna som jag kastade började han gå på bakbenen när det blev för djupt....tokiga hund!

Vi fikade lite och sen åkte vi hem. Lilleman gick hela vägen hem också förutom precis sista biten där jag bar honom en liten bit. Jag tycker att det är bra gjort av en liten 2,5 åring att orka gå 1,6 km i kuperad terräng. Om några år du lillkillen kan vi gå hela etapper på leden!!!
Frodo spanar in Lilleman.

Pinnkastning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar