tisdag 5 juli 2011

agilityträning på klubben

Fick tummen ur och åkte till hundklubben för lite träning. Tränade på raksträckor, däcket och kontaktfält. Det gick hyfsat bra trots att det var varmt men rakorna sitter inte så bra som jag vill och jag önskar att Frodo skulle ha mer sug framåt...men det var ganska varmt idag så jag är rätt så nöjd ändå.

Igår var det slalomträning och torrhandling på schemat och själva handlingen går framåt här hemma men mkt svårare på klubben. Jag tränar cirkelträning och följsamhet och hoppas att det ska underlätta för oss om vi kommer så långt som till en tävling och det kommer det ju förmodligen att göra även om det finns roligare saker att träna på. Slalomet fungerar sådär så jag jobbar mest på att Frodo ska tycka det är kul.

Lilleman tycker att det är superkul med agility och han bara står och väntar tills vi sänker hinderna så att han kan ta sig över, springer jag sen med och säger hopp, genom osv skrattar han så han nästan inte kan springa...sötnosen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar