söndag 4 april 2010

Spårpremiär!

Haha, spårning i s.k dressyrlänk är väl inget jag rekommenderar...men man tager vad man haver. Om hunden är oerfaren av spårarbete eller försiktig av sig kan den lätt bli störd och få obehagskänsla om länken dras åt och så kanske spårning förknippas med obehag...så don´t try this at home!

Igår lade jag ett kort personpår på ca 100m för det var den yta som fanns att tillgå där snön hade smält. Jag kan lova dig att jag utnyttjade ytan väl för på dessa 100m hann jag med sex vinklar. Frodo var lite ringrostig i början och för ovanlighetens skull gick det tlångsamt med en stegrande tempoökning en bit in i spåret. Tempot var bra eftersom jag spårde med dressyrlänk...hade liksom glömt att ta med mig nåt vettigare!!! Jag ville mest se om han var med på noterna och det verkar han ju vara trots vårt långa uppehåll. Nu är det bara att hoppas på fler varma soliga dagar så att fler skogsplättar blir hyfsat snöfria och sen är det lite träning med blodspår och så start i öppen klass i viltspår=)

Aaron har varit med och vårstädat lite hos min mamma och pappa. Efter en tidig lunch gick vi ut i solen och plockade pinnar tills Aaron upptäckte en hink med vatten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar