lördag 17 april 2010

Mattes stolthet!

Idag var Frodo mattes lilla stolthet....det är han inte varje dag. Jag och syrran gick till springa-lös-och-härja-gärdet och så såg vi att det kom ett annat hundekipage från motsatt håll. Perfekt tänkte jag som satte på långlinan för lite stanna-kommandoträning. Med Frodo i linan gick vi bort mot det andra ekipaget som han inte hade upptäckt än. När han gjorde det stog han först stilla en liten stund men sen rörde han sig mot dem, jag hojtade stanna och han stannade helt perfekt...fick frikommando och så upprepade jag samma sak ett par gånger med strålande resultat. Kul att det gick så bra för på sista tiden har ju träningen inte direkt varit nån höjdare för oss!

Om ca två veckor börjar agilitykursen vi ska gå på och det ser jag verkligen fram emot. Hoppas då också att vi kan hålla oss friska så att träningen hinns med=)

3 kommentarer:

  1. Duktig hund! :D
    Angående agility - det är inte alls så roligt som det ser ut, det är ännu roligare! ;)
    Vem ska vara din kursledare?

    SvaraRadera
  2. Åh, så duktiga ni är!
    Vad roligt att gå kurs, håller tummarna att ni får vara friska så ni kan vara med alla tillfällen :)
    Men inte kommer jag att förlora dej till agilityfolket väl?? ;)

    SvaraRadera
  3. Emma: min kursledare heter Jenny Larsson. Du har säkert träffat henne nån gång, hon tävlar med en Pumi. Jag hoppas verkligen att vi ska tycka det är skojj!

    Cecilia: neeeeej du förlorar mig inte till agilityn...vill bara prova nåt nytt för motivationens skull och för att få upp lite tempo (förhoppningsvis) på Frodo...och mig med=)

    SvaraRadera