tisdag 20 april 2010

Motivation och lek

Tyvärr en väldigt suddig bild men lilleman har lite svårt att stå still förstår ni! Här trendigt iförd mosters Adidas skor. Foto Victoria Sundberg

De senaste dagarna har jag ägnat åt att försöka komma ikapp med skolarbetet. Jag har insett att jag inte kommer att kunna göra det och nu är målet att hålla näsan över vattenytan...eller snarare bokhögen och skumma samt plocka ut det viktigaste ut texterna. Jag ser iallafall framemot helgen då jag åker till Västerås på utställning. Kommer inte ihåg om jag nämnde det men jag var på utställning även helgen som var men då var jag bara med för att titta på samt ställa en av syrrans hundar. Nu till helgen och faktiskt tre helger till på rad kommer Frodo att ställas ut och jag hoppas ju förstås på bra resultat. Ska ta en liten cykelrunda idag för att sätta lite fart på bakbensmuskulaturen...hehe inget slår Frodos grodlår när han är i form=)

Annars har vi mest lekt och busat här hemma. Eftersom läget är som det är med plugg och allt har jag satsat på kontakt och föremålsintresse istället för att ta mig vatten över huvudet och träna när jag egentligen inte orkar det själv! Min kompis Cecilia har lagt upp en hel del bra tips när det gäller motivation på sin blogg. Hennes hund är på många sätt lik en pinscher i det att man kanske inte får så jättemycket gratis vid träning och inlärning och att mycket av tiden man lägger ner i träning med sin hund ofta går ut på att motivera hunden. När jag säger så så menar jag att det finns ju raser som upplever lyckan på jorden om det får en liten godisbit eller om de får springa efter en boll och då är det ju lätt att både belöna och motivera hunden. Har man en hund som både är matkräsen och inte så föremålsintresserad sliter man lite.

Jaja, nog om det. Köpte ett gäng nya leksaker på utställningen i helgen och jösses vad Frodo har lekt loss med dem...det ser lovande ut!

Lite hundliv...Foto Victoria Sundberg

Frodo och Fille turades om att gräva en djuuuup grop. Foto Victoria Sundberg

1 kommentar:

  1. Jag kallar dig tant med en mycket positiv innebörd=). Man kan säga att du är Vincents bästa tant.

    Och tro mig, jag hade otroligt trevligt igår och sa det till David idag, berättade att vi i lugn och ro faktiskt hade ätit ochsedan låtit våra barn få leka av sgi lite osv. Att åka till stan med en sådan inställning och inte ha en hel shoppinglista med sig är skönt. Det var verkligen trevligt och jag är jätteglad att din kära man såg dig långt innan ni möttes och tyckte att du var en härlig brutta, det är du och kläderna poassade dig faktiskt väldigt bra, det tykcer jag!

    Så tack själv för igår!

    Hälsa din man att David vill låna honom, möjlitgvis under lördagen. Vi kvinnor kan ju hitta på ngt då. Det gäller taket... Härd kanske också går att locka med med tanke på att de ju båda lovat att hjälpa till! =)Men vi kan ju göra ngt trevligt tillsammans vi singelmammor medan resten är uppe på taket!

    SvaraRadera