måndag 7 november 2011

Hunddagis och friskvård

Hej hopp.

Första dagen på nya jobbet idag och första heldagen på hunddagis för Frodo. Är riktigt nöjd med dagiset, Det känns så balanserat och bra med rutiner, personal och hundar. Frodo verkar fungera utmärkt där. Han är glad när jag kommer och hämtar men verkar trivas jättebra, det syns och känns på honom. Jättefin kontakt har han fått med de som leder verksamheten och det känns så fint, då vet jag att hans dagar blir bra.

Halkade även in på lite samtal kring hundträning när jag hämtade och vi kom bl.a in på skillnaden mellan undergiven och rädd. Det är inte samma sak. En hund kan inte vara både undergiven och rädd samtidigt...fundera ett tag på det=)

Sen angående mitt nya jobb så verkar jag ha en friskvårdstimma i veckan...kanske det blir lite dragsport då kanske eller en joggintur/hundpromenad....helt sjukt att man kan få göra det på arbetstid!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar