måndag 7 november 2011

Draghunden Frode

Såhär gillar vi att ta oss fram jag och Frodo, fast jag hamnade visst ur bild=)

Tänkte att jag skulle ägna det här med drag en alldeles egen etikett här på bloggen eftersom det verkar som att mitt intresse "drar" mer och mer åt det hållet=)

Såhär börjar vi och när jag säger framåt blir det liv i luckan!

Jag har tränat drag de sista vintrarna eftersom förutsättningarna har varit ganska gynnsamma för skidåkning eller för att åka spark, pulka, snowracer mm. Nu när det inte finns snö får vi träna på barmark och då är det oftast linlöpning som gäller, eller canicross som det också kallas. Har fått lite frågor kring utrustning på sista tiden och jag har precis införskaffat ny utrustning av märket non-stop som jag är jättenöjd med. Frodos sele, en expanderlina och dragbältet har verkligen lyft dragträningen till nya höjder för mig och Frodo. Dragselen går att justera så att den passar bra, expanderlinan gör att det inte blir en massa slitsamma ryck vare sig för mig eller Frodo. Dragbältet som inte hasar upp gör att jag inte svankar och blir felbelastad när vi springer...det blir en ganska stor skillnad även om jag kanske inte hade trott det från början.

Ett dragbälte som dethär skiljer sig mycket från den varianten som bara är ett bälte runt midjan. Denna typen  av dragbälte har ett nät över rumpan som man spänner fast med två remmar på framsidan och därför kan det omöjligt hasa upp och ge felbelastningar.

2 kommentarer:

  1. Men hahaa, åh så söt han är på första bilden! Ser bara helt galen och lycklig ut!

    SvaraRadera
  2. Jag vet att han är supertaggad när det är drag på gång. Vi fick honom inte att sitta så där lugnt i väntan på starten vill jag bara påpeka.
    Han gillar det här supermycket.
    Håller tummarna på söndag, vi kommer och hejar.

    SvaraRadera