lördag 8 augusti 2009

Officiell utställningspremiär i Askersund

Foto: Ulla-Britt Svahn

Tro det eller ej men idag var faktiskt vår första officiella utställning. Alla andra vi har gått på har ju faktiskt varit inofficiella MEN tydligen har den träningen varit bra för oss för det gick rätt så bra idag. Idag ställde jag Frodo i öppen klass och alltså inte unghundsklass somn vi tidigare har tävlat i. Anledningen till det var helt enkelt att jag inte visste vad jag skulle anmäla honom till när det fanns så många alternativ på klasser. När jag sen kom på att han var anmäld till öppen klass tillsammans med de vuxna hundarna tänkte jag att det kanske inte skulle gå så bra men att det då iallafall skulle bli en bra träning för oss...nu ska jag sluta svamla och komma till sak!

Vi kom på andra plats med en 1:a och ett CK! Sen blev vi tyvärr oplacerade i bästa hanhundsklassen men jag är lycklig med Frodpodos resultat min fiiiina vovve!

Kritiken löd:

" Complete scissorbite. Head with good proportions. Strong skull. Dark eye. Good earset. Very good neck. Good back. Good tailset. May have little more chest and forechest. Good angulations. Good coat. Good movement. Good tail."
Domare: Deschuymere Norman


Sen mitt upp i allt fick vi även en liten inbjudan till ett MH (mentalbeskrivning) imorgon! Det tackade vi ju såklart ja till. Ser framemot morgondagen....åååååh vad jag är glad att vi ändå har besökt en skjutbana innan!

Ska uppdatera med bilder så fort jag kan!

4 kommentarer:

  1. Hej hej Fia! Tack så mycket för idag!! Har skickat PM:et för imorgon till din mail.

    Syns Imorgon igen:)

    SvaraRadera
  2. Men GRATTIS Sofia! CK är ju skitbra!! Och vad spännande med MH, uppdatera så fort du har kommit hem! (Jag vill ha hela protokollet!!= alla siffror!) Vilken underbar hunddag för eran del! För min del också, då jag fick se bilder på Goliats valpar :) Jättesöta ser dom ut, som små korvar!

    SvaraRadera
  3. Åh, grattis! Riktigt fint omdöme också!:.))

    Ang din kommentar om din vän...Du behöver inte "göra" så mycket, bara krama och lyssna. Erbjud hjälp (laga mat, hitta på roliga saker, följa med till graven osv) men ta dig inte friheter. En balansgång, men med goda avsikter så kommer man långt.

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Vi var oxå o ställde Mille i askersund. Vi ställde i unghund o gick vidare med CK, vi stod precis bredvid ringen när öppen klass var ;) Då måste de mötts i bästa hane.. Kul ;) Kanske får ställa mot varann fler gånger ;)

    SvaraRadera