tisdag 18 augusti 2009

Aktivitetsdag för matte

Gårdagen var helt fantastisk! Allt började som en helt vanlig dag med uppstigning klockan fem...MEN när jag vid dagens slut tänkte efter hade jag lyckats klämma in en massa roliga aktiviteter! På morgonen åkte jag upp i skogen och la ett spår till Frodo. När jag var klar och kom ut till vägen igen ramlade jag rätt ner i ett gult hav av kantareller! Bajspåsen...en sann vän...fylldes snabbt men dock med ett trevligare innehåll än det vanliga! Tog ut Frodo ur bilen och promenerade lite i dikeskanten och det gula tog inte slut. Det var kul!!!

Mumsiga kantareller

Sen kom jag hem och fick mat som min man hade ordnat. Han hade också bjudit in in mina föräldrar så det var trevligt att äta tillsammans. Efter detta åkte vi upp till skogen och gick spåret. Jag undrade hur Frodo skulle bete sig eftersom förra spåret gick totalt åt skogen. Igår var det dock samma gamla spårsäkra Frodo. Han hade några mindre funderingar vart spåret gick men det löste han med att ringa in spåret igen och denna gången var inte ringarna så stora vilket jag är tacksam för. Det blir så mycket spring annars. Tempot var bra och koncentrationen var hög. Nu får jag bara hoppas att inga löptikar ska vara med på anlagsprovet för då vet jag inte hur det går.
Frodo i väntan på sitt spår
Mina pojkar
Minstingen sov under hela spårningen och vaknade inte förrän vi var hemma igen.

Hann även med måndagsträningen på klubben och efter det blev jag bjuden på bio av min man.


Vilken tevlig dag det var!!!

2 kommentarer:

  1. Vilken väluppfostrad man och son du har, vilken träningsmetod använder du? ^^
    Jag får komma hem så vi kan lägga lite spår nån kväll nu innan frosten och kylan kommer! Jag saknar Mullis lite faktiskt. Kram!

    SvaraRadera
  2. JO jag kör med positiv förstärkning och så förstås en riktigt åthutning när det krävs=)

    SvaraRadera