lördag 15 augusti 2009

Norrköping

"Fortfarande lite lätt som helhet vackert huvud bra öron bra hals och rygglinje behöver djupare kropp mer förbröst bra benstomme lite rak bak bra steg från sidan vacker färg."
Domare: Blid von Schedvin B
Idag ställde jag upp Frodo i unghundsklass och det resulterade i en 1:a på kvalitetsbedömningen och en tredjeplats med hederspris i konkurensklassen. Det var kul att hela familjen var med och att vädret var fint. Kul också att det gick bra för oss och att jag slapp göra bort mig. Nu känns det som att jag har lite mer koll på hur det här med utställning går till.
Jag blev också lite inspirerad av en tjej i championklassen som hade väldigt snygg och proffsig handling på sin hund. Hon hade arbetat in handsignaler för hur hon ville att hunden skulle stå och det såg riktigt trevligt ut. Ska kanske försöka att göra så med Frodo med bara för att det såg så trevligt ut.
Nu är iallafall jag riktigt trött och Frodo ligger utslagen på soffan. Han har förutom utställningen fått aktivera sig med sin bästis Fille i rinken. Vi gick dit och lekte lite med båda två för att de skulle få vara hundar helt enkelt och det var riktigt kul att se dem leka.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar