söndag 4 september 2011

Lätt Svårt Svårt Lätt???

Slagen av förvånad idag igen. När jag tränar med Frodo kan jag innan träningen tänka ut att det eller det momentet kommer bli lätt eller svårt...ganska ofta har jag fel och det svåra blir lätt och det lätta svårt.

Tex häromdagen när jag för första gången provade 8 pinnars slalom. Då har jag bara tränat med fyra pinnar den sista tiden och sa la jag bara till fyra till och tänkte att detta bli svårt men icke...

Eller som idag när vi skulle spåra och jag trodde att svåraste delen av spåret skulle bli etappen över ett gärde...men nej. Svårast var allt annat än gärdet, väl ute på gärdet letade Frodo reda på spårkärnan och sen var det bara raka vägen över. Resten av spåret var ingen höjdare

Svårt att förutsäga hur en träning ska gå....lite som lotto faktiskt. I agilityn är oddsen höga och jag vinner ofta och på spårträningen måste jag ha fått en trisslott för där verkar det gå lite segare.


1 kommentar:

  1. Det är väl lite därför man håller på också va? För att det är så oförutsägbart och lurigt att veta vad man gör för fel alla gånger. Kämpa på Sofia, det lossnar nog snart igen i spåret! Det ska gå dåligt innan det går bra får du tänka också. Sista provet innan championat får man ju inte vara alltför kaxig? :D

    SvaraRadera