söndag 25 september 2011

Händer på hundfronten

Jag och Frodo ligger i och tränar drag med vår nya utrustning, den fungerar kanon (non-stop heter den om nån undrar). Hade tänkt att anmäla oss till ett lopp i linlöpning i Kristinehamn i november. det är ett inofficiellt lopp så man behöver inte ha grönt kort för att tävla vilket passar oss bra. Då kan vi prova utvärdera och se om det är nåt vi vill fortsätta med=)
Med tanke på att vi ska ställa upp i dragtävling har ju även jag börjat träna lite löpning. Detta gjorde jag även idag, dagen efter att enduro SM hade gått av stapeln här i trakterna. Det var inte helt smart att springa med lös hund bland alla sönderkörda lerhål i skogen. En svart och lycklig hund åkte raka vägen in i duschen efter den löprundan, nu är han återigen sitt bruna gamla jag=)

Annars har jag mest tränat viltspår på sista tiden om det har blivit nån träning alls. Vädret har ju varit en aning regnigt och visst jag tränar i regn det gör jag faktiskt men jag orkar inte träna i regn varje dag. Agilityn har därför hamnat lite i skymundan de sista veckorna, delvis också för att jag har lyckats med att boka upp mig på träningstillfällena på klubben. Idag fick jag ändå tummen ur och byggda upp en liten bana här hemma, tränade svängar, rakor, lite handling och såklart slalom. Slalomet börjar ta sig och idag kunde jag t.o.m hejja på honom lite under tiden vilket gjorde att han ökade....skojj!

Vi anmälda till ännu en utställning i Norge i Hamar, det ska bli kul att få komma ut och träffa lite folk och lufta Frodo lite. Sen ska vi även innan dess gå ett spårprov och så blir det ytterligare ett spårprov efter utställningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar