lördag 21 maj 2011

Säljes billigt till lägst bjudande!!!

Idag är han billig...hunden. Vi tränar lite ute, jag känner att han inte är jättekoncentrerad men tänker att jag får väl arbeta lite mer på att få honom koncentrerad då. Sen hel plötsligt får han för sig att springa bort, han vänder upp nosen springer bort till grannens gård. Jag, arg och lite rädd, skriker som en galning och springer efter. Ser på Frodo att han inte tänker stanna trots att han hört mig och så sprigner han ut på vägen, rakt över stora vägen och till min mammas butik. Där sitter gästerna och fikar och Frodo tror uppenbarligen att han är bjuden. Jag får ursäkta oss och sen förstod visst Frodo att han hade gjort något galet. Han är slickad vid min sida och minsta vridning jag gör mot honom får honom att krypa ihop och skämmas lite. Jag är så arg att det osar...springa över vägen....de gjorde han itne ens när han var ung och olydig så varför nu!

För min egen och min hunds bästa band jag honom vid ett träd och gick därifrån för att komma på andra tankar.

Försöker just nu att övertala mig själv om att morgon promenaden iallafall gick bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar