lördag 26 mars 2011

Störning!

Gick ut en sväng imorse med tanken att träna lite. Lilleman somnade som en stock efter några hundra meter men jag gick till skolgården iallafall för där har det smält upp riktigt bra nu. Idag hade jag en plan för träningen och det var att träna fotgående och läggande och så ville jag ha en intensiv leklust hos Frodo. Träningen gick bra leklusten var sådär, lite trög var han men jag är nöjd för mitt i träningspasset kom en katt och strosade förbi. Katten var väldigt nyfiken och jag tänke att nu kommer vi allt att sättas på prov. Även om vi har katter hemma så är det klart att Frodo gärna skulle jaga iväg efter en annan katt...allt som rör sig och springer iväg triggar jaktlusten. Hursomhelst så vände jag upp oss så att han fock syn på katten, han var lös så nu fick jag verkligen vara på helspänn. Han försökte stick iväg en gång men då sa det stopp för jag tog tag i honom och satte bestämt ner honom vid min sida igen. Sen fortsatte vi att träna och det gick bra även om Frodos blick ganska ofta sökte sig bort till trappen där katten satt och iakttog oss.

Allmänlydnadssjälvförtroendet fick sig iallafall en boost idag...det kan man behöva av och till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar