söndag 5 juni 2011

Utdelning

En kort rapport från helgen som har varit...för den har varit helt sjukt bra!

I lördags åkte jag och min uppfödare med två hundar till Vänersborg, min Frodo och så hans helsyster Messi. Frode blir BIR och Messi BIM. Glada i hågen åker vi vidare för att dagen efter ställa ut igen fast denna gång på norsk mark i Drammen. Frode som är svensk champion behövde bara ett Cert för att bli norsk champion och Messi hade sedan tidigare två norska cert och ett svenskt så skulle hon få ett Cert idag skulle hon bli både Svensk och Norsk Champion på samma dag.

Vi hade satt målen högt...cert för båda!

Nervösa stod vi och väntade på att få gå in. väl inne i ringen var Frodo jätteseg men fick ändå ett CK och fick vara med i kokurranseklassen. Där kom han trea och eftersom båda hundarna framför redan var norska champions gick certet till oss och jag blev hyfsat lycklig eftersom jag denna gång redan hade räknat ut att det skulle bli så till skillnad från när frodo fick sitt första championat och jag inte fattade nåt=)

Messi då, jag hon körde hela linan ut och blev BIM återigen med CERT och CACIB och därmed blev båda hundarna norska champions!

Man ska våga sätta höga mål=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar