söndag 3 april 2011

Träning faktiskt

Idag gick jag ute på härlig skogspromenad följt av lite lydnadsträning. Frodo fick mestadels vara lös fast inom en ganska snäva radie. I skogen försökte jag mig på att kampa lite och köra lite upplet och det gick faktiskt ganska bra med lite hjälp från mig. Att Frodo överhuvudtaget visar intresse för lek och bus ute när det är mycket dofter från vilt och annat är STORT! Träningen sen då, jo den gick bra. jag tränade bara på fotgående och nosduttar. Fotgåendet gick sådär men jag måste ju ta itu med det och JA jag har en tendens att bara träna sånt som går bra bara föra att det känns bättre=) Nosduttarna gick kalas och eftersom det snart blir agilitykurs för vår del känns det extra kul. En klapp på axeln till mig själv också som INTE tränade för länge idag och faktiskt lekte mer än jag tränade...BRAAAAAE Sofia!

1 kommentar:

  1. Ja braaaae! Ska bli spännande att höra om agilitykursen sen, nu när ni är så väl förberedda. Du tränar väl att ha honom på högersida ibland också va? Börja med det NU NU NU om du inte har gjort det än! ANnars kommer det kännas helt bakvänt!

    SvaraRadera