söndag 16 september 2012

Vildsvinseffekten

Igår var jag och Frodo ute på en springtur av det längre slaget och ganska tidigt stötte vi för första gången på vildsvin och jag kan säga att vildsvinen tillförde ganska mycket både till mitt tempo och löpsteg herre min skapare vad lätt det gick att springa bort från den mötesplatsen.
När vi stötte på svinen var Frodo lös och gick iväg en bit på deras vittring. Jag sprang lite före Frodo så jag hörde att det var grisar på grymten. Flera stycken var det som gömde sig i björkslyet några meter till sidan om mig. Jag blev så glad när Frodo kom på inkallningen för det hade ju inte varit nån höjdare med en spontan vildsvinsjakt där han antingen driver dem mot mig vilket han förmodligen hade gjort eftersom jag liksom hamnade i mitten det hade inte heller varit så kul om han hade prövat att ställa dem...vad hade jag gjort då? Gått in och hämtat honom? Nu slapp jag iallafall det och kunde glatt springa vidare lycklig efter ett möte med naturen som gick bra...det var häftigt!

Sprang gjorde jag på den gamla järnvägen, en fin tur förutom en liten bit jag fick springa om då bron över ån inte var i sånt skick att jag vågade knata över med hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar