onsdag 27 juni 2012

Snart semester

Snart är det semester för oss alla här hemma. Frodo ska bara iväg en sväng till Borås på utställning först och jag tänkte bli frisk från förkylningen jag drog på mig i Danmark.

På fredag ska Frodo ögonlysas så jag hoppas att det går bra.

De sista veckorna har vi tränat en del tillsammans med en kompis och hennes j har tränat en hel del rallylydnad och jag börjar bli sugen på en liten tävling. Vi behöver ju få in lydnadsklass ett och få pris i den om vi ska kunna meritera oss i drag men lite rallylydnad blir toppen som tävlingsträning för oss tror jag.

PÅ sista tiden har Frodo och jag haft riktigt kul på träningarna och det har känts bra och avslappnat med bra energi och fokus. Sen ger det ju många fördelar när man kan träna tillsammans med andra...då blir det genast lite mer fart. Det är kul att träna när det känns så och jag tror att jag äntligen har kunnat lägga vår träning och  mina ambitioner på en nivå som passar oss båda. Det är ju så att som hundägare måste man ju inte bara jobba med hunden...man måste ju jobba minst lika mycket om inte mer med sig själv. Men nu som sagt så stämmer allt när vi tränar...det är kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar